Hoe het begon - Reisverslag uit Chengdu, China van Annelijn Steenbruggen - WaarBenJij.nu Hoe het begon - Reisverslag uit Chengdu, China van Annelijn Steenbruggen - WaarBenJij.nu

Hoe het begon

Door: wnfannelijn

Blijf op de hoogte en volg Annelijn

22 September 2010 | China, Chengdu

Drie weken geleden las ik een klein kaderberichtje in NRC Next en nu zit ik in China. In het berichtje stond: Chengdu Research Base of Giant Panda Breeding zoekt pandaverzorger en ambassadeur. 'Dat ben ik!', dacht ik. In de functie komt alles samen wat ik heb opgebouwd en wat ik belangrijk vind in het leven.
Toen ik 8 jaar was, hoorde ik voor het eerst over met uitsterven bedreigde diersoorten. Dat vond ik zo erg dat ik besloot om later dierenarts te worden. Ook werd ik van mijn zakgeld donateur van het Wereld Natuur Fonds. Al snel begreep ik dat het niks met de dieren te maken heeft maar alles met de mens. Ik heb toen gekozen voor de studie Geologie zodat ik het systeem aarde zou leren begrijpen. Omdat duurzame ontwikkeling met bewustzijn begint, heb ik wetenschapscorrespondentie en de Foto Academie gedaan zodat ik reportages over groene onderwerpen kon maken. Het onderwerp waar ik graag over schrijf, is biologische landbouw met sleutelwoorden als gesloten kringloop, biodiversiteit en ecologisch evenwicht.
En toen las ik drie weken geleden dat berichtje in de krant. Mijn hart begon sneller te kloppen. Ik heb de website opgezocht en zag tot mijn schrik dat het om een wedstrijd ging waar al 18 duizend mensen aan hadden meegedaan. Je kon op twee manieren meedingen: via een computerspel en via een videoboodschap. Omdat er op dat moment nog maar 250 videoboodschappen waren ingestuurd, heb ik voor die optie gekozen. De andere kandidaten hadden zich in hun filmpje uitgedost met panda-items; een persoon lag zowat in een ballenbak van knuffelpanda's. Om op te vallen heb ik het juist niet over panda's gehad. Ik heb verteld wat ik als ambassadeur te bieden heb. En dat heeft blijkbaar gewerkt. Ik kwam eerst in de top 60 en dankzij heel veel publieksstemmen in de top 12. Gister ben ik in Schiphol op het vliegtuig naar Chengdu gestapt. In het vliegtuig kwam ik de Italiaanse, Franse en Belgische kandidaten tegen. Komende week worden we opgeleid als pandaverzorger en moeten we onze communicatieplannen als ambassadeurs promoten. Dan blijven er 6 Pambassadeurs over. Hopelijk ben ik straks 1 van die 6.
Kijk ook op: www.pandahome.com/en/

  • 22 September 2010 - 16:56

    Arnauld:

    Dear Annelijn,

    We believe in you and are convinced that you can do a lot for the panda's with your great writing skills!

    Arnauld van Hees
    AVH dairy trade B.V.
    T +31 72 502 0946
    F +31 72 511 8710
    M +31 61250 6512
    E arnauld@avhdairy.com
    W www.avhdairy.com
    Address: Jan Ligthartstraat 1 – 1817MR – Alkmaar – The Netherlands


  • 23 September 2010 - 08:29

    Benno:

    Lieve Annelijn, als de foto zie op de luchthaven krijg ik er hartkloppen van! Heel veel succes, we duimen verder, groeten ook van Koert. Yes, you can!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelijn

Van 21 tot en met 29 september doe ik mee in de internationale contest voor Pambassador (pandaverzorger & panda-ambassadeur) voor Chengdu Research Base of Giant Panda Breeding, georganiseerd door onder andere het WWF. Mijn avonturen houd ik dagelijks bij op dit weblog.

Actief sinds 15 Sept. 2010
Verslag gelezen: 588
Totaal aantal bezoekers 52020

Voorgaande reizen:

21 September 2010 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: