Rode panda's zijn ook leuk! - Reisverslag uit Chengdu, China van Annelijn Steenbruggen - WaarBenJij.nu Rode panda's zijn ook leuk! - Reisverslag uit Chengdu, China van Annelijn Steenbruggen - WaarBenJij.nu

Rode panda's zijn ook leuk!

Door: wnfannelijn

Blijf op de hoogte en volg Annelijn

01 Oktober 2010 | China, Chengdu

Het media-circus en de 'lucky winners' zijn twee nachtjes naar de bergen om bij te komen. Ik ben vandaag met Jungle Jen, de Pambassador uit Sidney, naar de Panda Base gegaan. We lieten ons Pambassadors Paspoort bij de entree zien. Het meisje van de kaartverkoop heeft er eerst een langdurige studie van gemaakt voordat we gratis naar binnen mochten. Het gaf ons de indruk dat het paspoort een 'nieuw product' was waar nog niet intern over gecommuniceerd was. Anyway. Jungle Jen en ik hebben heerlijk langs de panda's geslenterd en we hebben een nieuwe diersoort ontdekt: de rode kleine panda, de totaal genegeerde habitat-genoot van de reuze panda. Heel Chengdu is zowat zwartwit gekleurd met reuze panda gadgets en van de kleine panda is nog niet eens een ansichtkaart te koop. De temperamentvolle Jungle Jen, die nog woest was over de oneerlijke Televisie Show, identificeerde zich denk ik met de positie van de kleine panda. Althans, ik kon haar nog net tegenhouden om niet ter plekke op de Panda Base directie af te stormen om erkenning voor de kleine panda af te dwingen.

Na de rode panda's zijn we weer naar het hotel gegaan, dat door de nationale holiday nu volgeboekt is met luidruchtige Chinezen. Alles in China is massaal, ook vakantievieren. Al die mensen op de been gaat gepaard met heel veel herrie en geschreeuw en het openbaar vervoer is compleet uitverkocht. Voor de vier Pambassadors, die eigenlijk terug naar huis moesten, valt er geen vlucht te boeken dus ook zij blijven noodgedwongen wat langer in China.

Ons hotel ligt aan Paradise Plaza in Happy Valley, wat een pretpark schijnt te zijn. Het pretgedeelte wat ik heb meegemaakt is het kunstmatig parachutespringen (zie een paar blogs geleden). Maar de andere Pambassadors hebben ook in achtbanen en andere attracties gezeten. Verder zijn er winkels, heel veel bekende Amerikaanse fastfood-ketens en restaurantjes. Als je door Happy Valley loopt, wordt je uit luidsprekers toegesproken door Hello Kitty-achtige stemmetjes. Ook klinkt er non-stop melancholische tekenfilm-muziek, waar ik 's ochtends heerlijk & happy op wakker word.

Ik heb de middag doorgebracht met de voorbereiding van mijn trip naar de WWF projecten. Het ziet er veelbelovend groen uit. Na de kunstmatig omgeving van Happy Valley en de deprimerende drukte van Chengdu, snak ik naar natuurschoon. Nog 7 nachtjes slapen …

  • 01 Oktober 2010 - 15:25

    Hil:

    Rode panda's, gelukkig je hebt ze ontdekt en nog wakker ook! Jeugdsentiment! Artis bezoek betekende: Rode Panda first. Maar ze lagen meestal te slapen ergens hoog op een tak.Uren wachten om een foto te nemen en nu.... Hou de foto's voor me vast! Prachtig!

  • 02 Oktober 2010 - 16:12

    Mudra:

    Apart die rode panda's. Ik hou zoals je weet van rode poezen en het liefst had ik rood haar. Groet Jungle Jen van mij en zeg dat ik haar video-boodschap bewonderd heb.Geweldig met die wilde dieren.Fijn zo'n maatje lijkt me. Liefs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelijn

Van 21 tot en met 29 september doe ik mee in de internationale contest voor Pambassador (pandaverzorger & panda-ambassadeur) voor Chengdu Research Base of Giant Panda Breeding, georganiseerd door onder andere het WWF. Mijn avonturen houd ik dagelijks bij op dit weblog.

Actief sinds 15 Sept. 2010
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 52026

Voorgaande reizen:

21 September 2010 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: